Wielu kierowców sądzi, że rdza to problem wyłącznie elementów stalowych, które mają już uszkodzoną powłokę lakierniczą. Tymczasem nawet pozornie nienaruszony lakier może być narażony na procesy korozyjne, których główną przyczyną są mikroskopijne opiłki metali osiadające na powierzchni auta podczas codziennej eksploatacji.
Podczas jazdy, zwłaszcza w mieście, samochód jest nieustannie wystawiony na działanie pyłu z klocków hamulcowych, drobnych opiłków żelaza z torów tramwajowych, kolei, a także zanieczyszczeń przemysłowych. Te mikroskopijne cząstki metalu osiadają na lakierze, felgach, a nawet na elementach plastikowych. Zwykłe mycie auta nie jest w stanie ich usunąć, ponieważ opiłki te wrzynają się w powierzchnię lakieru, gdzie zaczynają utleniać się i powodować tzw. lotną rdzę.
Opiłki metali, które nie zostaną usunięte, z czasem utleniają się i powodują powstawanie mikroskopijnych ognisk korozji. Efektem są charakterystyczne, trudne do usunięcia, rdzawe kropki na lakierze, zwłaszcza w dolnych partiach karoserii i na felgach. Te ogniska rdzy mogą z czasem przeniknąć przez warstwę lakieru, prowadząc do trwałych uszkodzeń i pogorszenia wyglądu auta.
Najskuteczniejszą metodą ochrony lakieru przed szkodliwym działaniem opiłków metali i powstawaniem rdzy jest zastosowanie powłoki ceramicznej, Powłoka ceramiczna tworzy trwałą, szklistą warstwę, która mechanicznie wiąże się z lakierem, zabezpieczając go przed czynnikami chemicznymi, mechanicznymi oraz atmosferycznymi. Dzięki swoim właściwościom hydrofobowym, powłoka ceramiczna utrudnia przywieranie brudu, opiłków metali i innych zanieczyszczeń do powierzchni lakieru, a także znacznie ułatwia ich usuwanie podczas mycia4.
Tworzy trwałą barierę ochronną na lakierze, utrudniającą przywieranie opiłków metali i innych zanieczyszczeń.
Chroni przed mikrouszkodzeniami, które mogą powstać podczas usuwania opiłków lub polerowania.
Ułatwia mycie i pielęgnację auta, dzięki właściwościom samoczyszczącym i hydrofobowym.
Zabezpiecza lakier nawet do kilku lat, wydłużając jego żywotność i utrzymując wysoki połysk.
Co zrobić, jeśli na lakierze już pojawiły się opiłki metali lub lotna rdza?
W takim przypadku niezbędne jest przeprowadzenie deironizacji – specjalistycznego procesu chemicznego, który rozpuszcza i usuwa cząstki żelaza z powierzchni lakieru. Deironizacja powinna być wykonywana regularnie, zwłaszcza przed aplikacją powłoki ceramicznej, aby zapewnić jej maksymalną trwałość i skuteczność.
Podsumowanie
Brak zabezpieczenia lakieru powłoką ceramiczną naraża auto na osadzanie się opiłków metali, które mogą prowadzić do powstawania mikroskopijnych ognisk korozji i trwałych uszkodzeń lakieru. Regularna deironizacja oraz profesjonalne zabezpieczenie powłoką ceramiczną to najskuteczniejsze metody ochrony lakieru przed rdzą i zachowania perfekcyjnego wyglądu samochodu przez lata.
Ul.Gościniec 15
Łódź
wolwoluxe.autospa@wp.pl
726-527-844
A website created in the WebWave website builder